İş Ekipmanlarının Periyodik Kontrollerine İlişkin İşbirliği Protokolü İmzalandı

İş ekipmanları kaynaklı kazaları önlemek için “İş Ekipmanlarının Periyodik Kontrollerini Yapmaya Yetkili Kişilerin Eğitimlerine İlişkin İşbirliği Protokolü” , TSE Başkanı Sebahittin KORKMAZ ve Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı İş Sağlığı ve Güvenliği Genel Müdürü  Op.Dr.Orhan KOÇ tarafından TSE Ankara merkez binasında imzalandı.

“Hedef, iş ekipmanı kaynaklı kazaları önlemek”

Protokol öncesi açılış konuşmasını yapan İş Sağlığı ve Güvenliği Genel Müdürü Op.Dr.Orhan KOÇ,  iş sağlığı ve güvenliği konusunda tüm paydaşlarıyla iş birlikleri yaptıklarını ve TSE ile imzalanan protokolün de bu alanda önemli bir aşama olacağını söyledi.

TSE ile imzaladıkları protokolün Türkiye’deki iş sağlığı güvenliğindeki gelişmelere olumlu etki yapacağını ve iş kazalarını ciddi anlamda azaltacağını dile getiren İş Sağlığı ve Güvenliği Genel Müdürü  Op.Dr.Orhan KOÇ, ekipman kaynaklı kazaların büyük bir orana sahip olduğuna işaret ederek, “İş ekipmanlarının periyodik kontrol işlemlerinin yetkin kişiler tarafından yapılıyor olması ve bunun denetleniyor olması önemli. Bu protokolle Kırıkkale ve Eskişehir olmak üzere 2 ilde pilot uygulama başlattığımız iş ekipmanları periyodik kontrol işlemleri ilgili çalışmalarımızı TSE ile birlikte yapacağız.” dedi.

KOÇ, burada kazanacakları tecrübeyi Türkiye’de yaygınlaştırmak istediklerinin altını çizerek, bu iş birliğinin ülkedeki iş sağlığı ve güvenliğini olumlu etkileyeceğini ve iş kazalarını ciddi oranda azaltacağını ifade etti.

TSE Başkanı KORKMAZ ise “Bugün yapmış olduğumuz iş birliğinde temel amacımız, imalatçıların başlangıçta tasarlamış olduğu güvenlik ve sağlık kurallarını, makinalar kullanıldığı sürece aynı kurallarla kullanılmasını sağlamaya yönelik bir sistem oluşturmak. İş ekipmanları kaynaklı kazaların da önüne geçmek için önemli bir altyapı, bir sistem kurmuş olacağız” dedi.

Korkmaz, imzalanan protokolün iş yerlerindeki iş ekipmanları nedenli kazaları önlemeye yönelik önemli bir adım olacağını belirtti.